Firma Symulacyjna - Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe KOLMET Sp. z o. o. działa
w Centrum
Kształcenia Ustawicznego im. Wojciecha Korfantego w Bytomiu od 2000
roku. Firma symulacyjna posiada swój pierwowzór w funkcjonującej na
realnym rynku przedsiębiorstwie zajmującym się taką działalnością jak
obrotem surowcami wtórnymi, sprzedażą materiałów budowlanych,
świadczeniem usług remontowo-budowlanych. Od 2000 roku również zrzeszona
jest w Polskiej Centrali Firm Symulacyjnych CENSYM w Zielonej Górze, która od 2001 roku jest częścią sieci EUROPEN
z siedzibą w ESSEN. W ramach Centrali symulowana jest działalność
instytucji i urzędów takich jak np.Urząd Skarbowy, Urząd Statystyczny,
ZUS, Urząd Celny, Bank, Poczta, Sąd.
Firma Symulacyjna KOLMET
jest zorganizowana na wzór prawdziwego przedsiębiorstwa działającego w
gospodarce i podlegającego oddziaływaniu czynników zewnętrznych. Jej
istotą jest symulacja, czyli naśladownictwo pracy autentycznego
przedsiębiorstwa w którym wszystkie operacje biurowe, niezależne od
profilu firmy, są identyczne jak w rzeczywistym przedsiębiorstwie. Praca
jest rzeczywista, natomiast towar i pieniądz są fikcyjne.
Firma symulacyjna KOLMET posiada w swojej strukturze organizacyjnej działy:
- Sekretariat
- Marketing
- Księgowość
- Kadry
- Sprzedaż
- Obsługa klienta
i zagranicznymi oraz korzystanie międzynarodowej bazy danych umieszczonych w programie bankowym CCCclient.
Szkolenie w firmie symulacyjnej:
Uczestnicy
-"pracownicy" firmy symulacyjnej przechodzą przez wszystkie etapy
symulowanego zatrudnienia w przedsiębiorstwie spółki, pracują w
poszczególnych działach firmy na określonych stanowiskach. Firma
symulacyjna działa na wzór i podobieństwo firm prowadzących działalność w
realnym obrocie gospodarczym, w ramach symulowanych przedsięwzięć
organizacyjnych i gospodarczych uwzględnia wszystkie realia tego obrotu.
Zadaniem firmy symulacyjnej jest:
- oswojenie ryzyka związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej, z jakim zmierzyć się trzeba w świecie rzeczywistym, w firmie symulacyjnej nie ponosi się konsekwencji finansowej swoich działań,
- kształtowanie u młodych ludzi samodzielności i kreatywności w rozwiązywaniu problemów ekonomicznych,
- opanowanie przez uczestników umiejętności praktycznych wykorzystywanych w pracy administracyjno-biurowej
- zdobycie kwalifikacji kluczowych, niezbędnych w pracy biurowej firmy: aktywność i samodzielność działania, kompetencje społeczne, kompetencje metodyczne,
- zdobycie kwalifikacji w handlu poprzez umiejętności prowadzenia negocjacji handlowych,
- udział w międzynarodowych i krajowych targach firm symulacyjnych,
- współpraca z firmami symulacyjnymi zrzeszonymi w Polskiej Centrali Firm Symulacyjnych "CENSYM" w Zielonej Górze,
- współpraca z firmami symulacyjnymi na całym świecie zrzeszonymi w Europejskiej Centrali Firm Symulacyjnych "EUROPEN",
- przygotowanie i przeprowadzanie egzaminów z przygotowania zawodowego w zawodach technik administracji, technik handlowiec
- realizacja kursów, praktyk i staży